Metalowe reklamy, tin sign – jak to się zaczęło

Historia metalowych tablic reklamowych, tin sign

Historia znaków reklamowych sięga czasów starożytnych. We współczesnym świecie istnieje wiele przykładów wczesnej, starożytnej reklamy jak malowidła na ścianach sklepów w Pompejach. Wśród tych starożytnych TinSigns_1malowideł są ilustracje piekarzy czy winiarzy, a także ilustracje przedmiotów będących przedmiotem handlu w danym miejscu. Kolejnym etapem było wieszanie narzędzi związanych z danym miejscem, warsztatem obok wejścia. Był to bardzo istotny zabieg gdyż w tamtych latach większość osób po prostu nie potrafiła czytać, zatem powieszenie konkretnego przedmiotu związanego z danym miejscem (podkowa, broń, etc.) doskonale informowało osoby nie potrafiące czytać czym dany rzemieślnik się zajmował.

Już w XVIII wieku popularne stało się malowanie drewnianych oznaczeń w różnych kształtach, które pomagały zidentyfikować nazwę sprzedawcy i to czym handlował.

Rewolucja Przemysłowa, zwiększona konsumpcja z początków XX wieku jak i powstawanie nowych marek produktów zapoczątkowało wzrostem działań reklamowych w USA. Analfabetyzm wśród społeczeństwa rósł, co sprawiało że jedyną skuteczną formą reklamy stawały się graficzne ilustracje przedstawiające różne produkty jak i zadowolenie konsumentów z ich stosowania (pierwsze reklamy metalowe, tin sign, tłoczone reklamy metalowe).

Szybko metalowe reklamy tłoczone tin sign stają się najlepszym środkiem komunikacji z ówczesnym klientem. Produkowane znaki mają coraz to różne kształty (okrągłe, prostokątne, kwadratowe, trójkątne), różne rozmiary, zawierają coraz więcej informacji i są coraz bardzie kolorowe.

Food

Przemysł produkcji tin sign metalowych tłoczonych reklam rozwijał się bardzo dynamicznie, było to też związane z dynamicznym rozwojem przemysłu metalowego na przełomie XIX i XX wieku. Stal jako materiał do produkcji znaków była wykorzystywana do wybuchu II Wojny Światowej, kiedy to cała produkcja reklam ze stali została zakazana, na rzecz zakładów zbrojeniowych. W tych czasach kiedy to nowe tablice nie były produkowane, większość przedsiębiorców starała się utrzymywać w dobrym stanie stare tablice. Wszystkie tablice które wcześniej były wyrzucane na śmietnik znajdowały nowych odbiorców.

Postęp technologiczny jaki był wynikiem II Wojny Światowej doprowadził do opracowania tworzyw winylowych i innych tworzyw syntetycznych które powoli zaczęły zastępować tablice stalowe. Druga połowa XX wieku to schyłek produkcji tłoczonych reklam stalowych – aż po dziś dzień, kiedy to tłoczone reklamy metalowe przeżywają swój renesans.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *